13 Şubat 2012 Pazartesi

EN BÜYÜK PROBLEM: 'SÜTÜM YETMİYOR'




Minik bebeğimi kucağıma almak için sabırsızlanırken onu doyurmak için sütümün yetersiz olacağını nereden bilebilirdim ki.. Aynı problemi yaşayanlar bana hak verecektir.

Hastane odasındayken çok da önemli bir sorun gibi görünmüyordu. Etrafımda dört dönen hemşireler en nihayetinde sütümün geleceğini söylediler. Hastane odasında az biraz mamayla idare edilen açlık, eve gelince kabusa dönüştü.

Öğleden sonraydı minik bebeğimle evimize ilk geldiğimizde. Eşimle heyecanımız tarifsizdi. Canım annem de yalnız bırakmadı bizi. Hastane odasında geçen 2 günlük yorucu sürecin ardından evde kendimizi daha da rahatlamış hissediyorduk. Ta ki gece olana kadar...

Gece yarısı saat 12.00 ve Ahmet Kaan çığlık çığlığa... Abarttığımı düşünenler olacaktır, ama hayır asla değil. EMEMİYOR, EMSE DE SÜT GELMİYOR...

Gece yarısı ben ağlamaklı, eşim panik halinde, Allah'tan annem var yanımızda, o daha soğukkanlı. Zar zor emmeyi başaran bebeğim süt gelmediğini anlayınca basıyor çığlığı. Gece yarısı 3 falandı sanırım. Ağlamaktan sesi kısılınca artık eşimi nöbetçi eczane bulup acil olarak mama almaya gönderdim. O da taksiye atlayıp sokak sokak eczane aradı. O mama bulup gelinceye kadar bebeğim emmeyi başardı, herhalde süt de geldi ki sonunda doyup uyudu. Ama evde geçen o ilk gece bende unutulmaz bir anı olarak kaldı.
Bu kadarla bitmedi maalesef...

9 günlükken, henüz ele avuca sığmayan miniğim bronşiolit oldu. Zaten ameliyathaneden çıktığı andan itibaren hapşırıyordu. Sorduğumuzda olabilir, normal, dış dünyaya alışıyor dedi doktorlar. Nereden bilebilirdik orada üşütüp hastalık kaptığını. Doktorlar normal deyince pek önemsemedik doğrusu. Ancak bir süre sonra hapşırık öksürük olarak baş gösterdi. Hemen doktora gittiğimizde ise; yatış gerektiğini söylediler.
9. güne kadar az az da olsa gelip, bebeğimin karnını doyurmaya yeten sütüm o an üzüntüden bıçak gibi kesiliverdi.

12 gün yoğun bakımda kaldı bebeğim. Bu süre boyunca sütüm yeniden gelsin diye yiyip içmediğim şey kalmadı, ama yok. Bebeği her gün 3 saat arayla emzirmek gerekiyor fakat benim sütüm sağdığımda bir öğüne zor yetiyor. Akşama kadar başka da süt yok. Mecbur mama veriyor hemşireler, ben yine üzgün...

.. Bunu da atlattık çok şükür, yeniden evimize geldik. Ara ara mama vermeye devam ediyoruz. Ancak anne sütünün ne denli önemli olduğunu bildiğimden mamayı kesmek için formüller bulmaya çalışıyorum. İnanır mısınız, yemediğim sevmediğim ne varsa sırf süt yapıyor diye inanılmaz derecede yedim. Hele ki o rezene, kokusu hala burnumda.. Ama sonuç çok şükür ki başarılı oldu. Kararlılık ve doğru beslenme sayesinde o ayın sonunda sütüm nihayet bebeğime yetecek kadar geldi. Ve sonrasındaki miktara ben bile şaşırdım.
Söylemek istediğim; sütüm gelmiyor, yetmiyor, bebek ağlıyor deyip pes etmemek gerek. Tabi bu tembellikten ileri gelmiyorsa =) Önceleri 4-5 öğün verilen mamayı yavaş yavaş azaltarak tek öğüne indirmek ve sonunda da tamamen kesmek. Benim formülüm buydu.

İŞTE ANNE SÜTÜNÜ ARTIRAN BESİNLER VE ÇAYLAR

(AĞUSTOS/2011)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder