29 Şubat 2012 Çarşamba

EV YAPIMI MİS GİBİ YOĞURT

İnsanın kendi ürettiği şeyleri yemesinden daha keyifli bir şey yok. Kendi domates, biber, salatalığınız, kendi yoğurdunuz, peyniriniz, tereyağınız dünyanın en lezzetli yiyeceği gibi geliyor insana. İçinde emek de oluyor, sevgi de..

Yoğurt yapmaya oğlumun ek besinlere geçmesiyle başladım. O gün bugündür evde kendi yoğurdumuzu yapmaya çalışıyorum..

İlk zamanlar gözümde büyüttüğüm bu iş, aslında hiç de zor değilmiş.. Öncelikle sütünüzün günlük olması çok önemli. Yani marketlerdeki UHT sütlerle mayalamanızın, marketteki hazır yoğurtları almanızdan hiçbir farkı yok. (Ben her salı işyerime getirttiğim günlük süt ve yoğurt kültürüyle yapıyorum.) 

Ve gelelim yapımına:

Öncelikle 2 litre sütü tencerede kaynatıyoruz. Ardından ılımasını bekliyoruz. Eğer sütü kaynattığınız kapta mayalayacaksanız, kaymağını bozmadan bekletin, ayrı kaplarda mayalanacaksa sıcakken boşaltın ki o kapta kaymak tutsun.



Sütünüz parmağınızın 7 saniye dayanacağı sıcaklığa gelince, içerisine kaymağı bozmadan, köşesinden 1 yemek kaşığı oda sıcaklığında beklemiş yoğurt koyup hafifçe alttan karıştırıyoruz. Ardından kapları, hava almamaları için önce peçeteyle ardından kapaklarıyla kapatıyoruz. Ve yine hava almayacak yerlerde (Örn. fırının içi, ya da evdeki peteklerin üstü) bekletiyoruz. 8-10 saat boyunca bekledikten sonra, sarsmamaya çok dikkat ederek, dolaba koyuyoruz. En az 4 saat de dolapta bekletip, afiyetle yiyebilirsiniz...

NOT: Her iki litre süt için, mayaya 1 yemek kaşığı yoğurt yeterli. Ben dün 4 litre sütten yaptım ve 2 yemek kaşığı maya kullandım.. Mayayı marketten aldığınız hazır yoğurtlardan, kefirden kullanabileceğiniz gibi, yoğurt kültürü bulunan yerlerden alırsanız çok daha sağlıklı ve iyi olur..

2 yorum:

  1. Şanslı çocuk ahmet kaan..annesi yine ona en organiğinden yapmış yoğurdunu..Yarasın Ufaklığa..Ellerin dert görmesin tuğbacım
    yasemin
    http://yasemininmutfagindan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Sağol Yasemincim, senin gibi maharetli arkadaşlarımdan öğrendiklerimi uyguluyorum =)

    YanıtlaSil