16 Şubat 2012 Perşembe

GÜVEÇTE BALIK DENEDİNİZ Mİ HİÇ?

Bir balık sever olarak bence balığın en güzel hali güveçte olanı.. Hem çok hafif, hem de inanılmaz lezzetli. Sizler de mutlaka denemelisiniz. İşte tarif;



MALZEMELER:
Somon balığı (1 somon 2 kişi için yeterli)
Soğan
Domates
2 Diş sarımsak
1 Kase doğranmış mantar
Tane karabiber
Zeytinyağı
Tuz
Salça
Kaşar Peyniri



HAZIRLANIŞI:
Öncelikle somonun kılçığını ayıklıyoruz. (Bu aşamayı kendim yaptım ama çok zorlandım, siz mümkünse balıkçınıza yaptırın, ya da Somon'u kılçığından ayırmanın kolay yolunu biliyorsanız kendiniz yapın) Ayıklanan Somunu ve mantarı küp küp doğruyoruz. Tavada az sıvıyağ ile balıkları hafif kavuruyoruz.Biraz kavrulduktan sonra mantarı ve uzun ince doğranmış soğanı ekliyoruz. Balık ve mantar suyunu bırakıp çekmeye yaklaşırken domatesi, sarımsağı, az biber ya da domates salçasını ve baharatlarını ekliyoruz. Pişen balığı, güveç kabımıza alıp üzerine kaşar peyniri rendesi ekliyoruz.. Önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında 5 dakika kadar pişiriyoruz. Ve hazır. Afiyet olsun.
 

2 yorum:

  1. ben denedim gerçekten çok güzel balığı çok seven bir aile değiliz ama bu enfes tat ile sanırım balığa alışacağız.. Çok sağol Tuğbacım değişik tarifleri bekliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Beğenmene sevindim canım, afiyet, şeker olsun ;)

    YanıtlaSil