20 Şubat 2012 Pazartesi

OĞLUMUN KAHVALTI MAMASI

Günün en değerli öğünü kahvaltı. Bu yüzden oğlum için en iyi kahvaltı tabağını hazırlama çabasındayım. Benim gibi kahvaltı alışkanlığı olmayan birinin bu üstün çabası biraz ironik olsa da, evlat sevgisinin yüceliğinin de minik bir kanıtı belki ;)

Pazar günleri hariç, sofra başına oturup da kahvaltı edemeyen ben, yanında olduğum günler oğlum için binbir emekle kahvaltılar hazırlamaya çalışıyorum. Ahh! Annem de ben ve kardeşlerim için ne sofralar hazırlardı. O zamanlar anlamsız bulduğum bu çabanın şimdi gözümdeki değerini bilemezsiniz... Ama yine de keşke yumurtanın beyazını peynir diye yedirmeye çalışmasaydın Anne! Belki şimdi ben de haşlanmış yumurta yiyebiliyor olurdum=)

Gelelim ufaklığın Pazar günkü kahvaltı menüsüne;

Öncelikle 3 yemek kaşığı irmiği 1 tatlı kaşığı tereyağ ile azıcık kavurdum ardından üzerine 1 çay bardağı kadar su ve 1 yemek kaşığı keçi boynuzu pekmezi ekledim. Bildiğiniz helvanın az kavrulmuş ve pekmezlisi oldu.

2 yemek kaşığı dolusu pekmezli irmik
1 adet haşlanmış yumurtanın tamamı
1 parça beyaz peynir
2 tatlı kaşığı yulaf ezmesi (un haline getirilmiş şekliyle)
3 adet bebe bisküvisi
1 adet ceviz
1 adet badem
Ve sulandırmak için de yarım çay bardağı kadar ıhlamur çayı



Bunların hepsini aynı kapta birleştirdim ve oğlum bayıla bayıla yedi. Kalan pekmezli irmiği de ben yedim =)

Bebekler için İrmiğin faydaları:

İrmik hem doyurucu hem de besleyici bir tahıldır. Besin değeri çok yüksektir. % 73 oranında karbonhidrat içerir. 100 gram irmik içinde yaklaşık 360 kcal enerji vardır. Ve içerisinde birçok vitaminin yanı sıra B grubu vitaminler de bulunur.





2 yorum: