24 Şubat 2012 Cuma

PAZAR KAHVALTISI İÇİN ŞIK BİR ALTERNATİF

Pazar kahvaltıları özeldir. Çocukluğumdan beri bu böyledir. Hafta içi ayak üstü geçiştirilen bu önemli öğüne, pazar günleri adeta kutsal bir merasim muamelesi yapılır. Özel olarak hazırlanmış zeytinyağlı, sarımsaklı zeytinler, çeşit çeşit peynirler, kaymaklı yoğurtlar, tuzlu tereyağlar, kızarmış ekmekler, kavurmalı yumurtalar, daha neler neler.. Evlenmeden önce, babamın bizzat hazırladığı kahvaltı menüsünde bulunanlar bunlar.. Pazar günleri bütün aile bir arada olduğundan önemlidir bu kahvaltı.

Evlendikten sonra da pek değişmedi bu.. Şimdi bebekle çeşitlerin sayısı azalsa da önemi hala yerini korumakta. Bir yazıda da okumuştum ve ben deçok inanırım; Bir kız çocuğu her ne kadar annesinden farklı olduğunu düşünse de, günün birinde bir gün, aslında ne kadar aynı olduklarını görür. Hiç ummadığı bir anda, belki bir masanın örtüsünü düzeltişinde, söylediği bir sözde annesinden izler taşır. Ve o an anlar sadece kan yoluyla değil, kalben, fikren de bağlı olduğunu... Benim Pazar kahvaltılarına verdiğim önem de böyle bir şey işte..

Ve gelelim şık sunumuma.




Çok basit. Bir uzun sosisi alıyorsunuz. ortadan ikiye sonu bitişik kalacak şekilde kesiyorsunuz. ve kestiğiniz ucu kalp şekline getirip kürdanla tutturuyorsunuz. Tava da önlü arkalı azıcık kızarttıktan sonra ortasına yumurtanızı koyup pişiriyorsunuz. Ben yumurtanın içine beyaz peynir ve sosis parçacıkları da koydum, omlet gibi oldu. Siz de farklı çeşidini ya da sadesini deneyebilirsiniz. Yanına da benim gibi Hamur kızartması (diğer adıyla pişi) yaptınız mı tamamdır ;)) Yumurtam da tam tadında, KAYISI KIVAMINDA ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder