13 Şubat 2012 Pazartesi

YALANCI PERDE PİLAV

Yalancı Perde Pilavını bu 2. deneyişim. İki denememde de çok güzel oldu. Hem sunumu çok şık, hem de tadı harika. Benim için yemeğin beğenildiğini gösteren iki ölçü var. 1- yemek bitiyor, tabiri caizse silinip süpürülüyorsa,, 2- Eğer yiyen kişinin canı ister ve 'Tekrar o yemekten olsa...' diye aklından geçiriyorsa o yemek başarılı olmuştur.

Eşimle artık klasiğimiz oldu. Ben her yemekten sonra, nasıl olmuş diye soruyorum, O; -'Harika' diyor. Ve ikinci soru. -İleriki günlerde bu yemekten canın ister mi? Yaniiii olsa da yesem der misin? Eşim; - Derimmmmmmm =))) Bu soruya o kadar alıştı ki ben sormadan artık cevapları kendisi sıralıyor =) Bizim evde durum böyle.. =)



Yalancı perdeli pilavın öyle ayrıntılı tarifini yazmayacağım. Kısaca şöyle. Eti kavurma şeklinde düdüklü de pişirin. O pişerken pilavı hazırlayın. Pilavınızı ister sebzeli, ister fıstıklı - üzümlü, ya da klasik bildiğiniz şekliyle pişirin, (Ben ilkinde fıstıklı-üzümlü-tarçınlı yaptım, 2.'sinde ise; Soğanlı salçalı. Ama ilk yaptığım benim damak zevkime daha uygun) Pilavı soğumaya bırakın. Diğer yandan milföy hamurunuzu az unlayarak, merdaneyle açın. Fırın sütlaç kabınıza yerleştirin, (Yoksa normal kase bile olur) hamurun içine önce kavurma koyun ardından pilavı doldurun ve kapatın. Hamurun kapattığınız tarafı  alta gelecek şekilde fırın tepsisine yerleştirin. Üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra, ister soyulmuş badem, eğer yoksa da susam dökün ve 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.. Afiyet olsunn..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder