12 Mart 2012 Pazartesi

SAĞLIK DEPOSU: KEREVİZ YEMEĞİ

Brokoliden sonra sevilmeyen bir diğer sebze de hiç şüphesiz Kereviz. Ancak yine bir o kadar faydalı. Oğluma öğlen içirmeyi planladığım brokoli çorbasını devam sütüyle yaptığım için çöpe dökmek zorunda kalınca bu kez de kereviz yemeği yaptım. Ve bunu da sevdi yedi. Ben de tarifini paylaşayım ki, diğer kuzular da annelerini üzmesin seve seve yesin dedim :)



MALZEMELER:

Yarım Kereviz
1 orta boy patates
1 adet havuç
1 küçük baş soğan
3 yemek kaşığı zeytinyağı
Avuç içi kadar kıyma
2 tablet kemik suyu
Haşlamak için su
Tuz, karabiber

Kerevizi, patatesi, havucu yıkayıp küp küp doğruyoruz. Soğanları ince ince kıyıyoruz.  Hepsini zeytinyağını döktüğümüz tencereye alıp, kıymamızı da içine ekliyoruz ve 5 dakika kadar kavuruyoruz. Ben kerevizin yapraklarından da hem tad versin hem görüntü olsun diye 1-2 dal koydum. Haşlamak için göz kararı su koyuyoruz. Sebzelerin üzerini azıcık geçsin yeter. Suyu ekledikten sonra, evde hazırladığımız kemik suyu tabletlerini de içine atıyoruz. (Yoksa sorun değil) Sebzelerin haşlanmasına yakın azıcık tuz ve karabiber de ekliyoruz. Ve yemeğimiz hazır. Afiyet olsun

NOT: Ben havuç koymayı unuttum. Daha doğrusu evde havucun bittiğini zannediyordum. Ta ki eşim karşımda kütür kütür havuç yiyene kadar =) Siz mutlaka koyun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder