7 Mart 2012 Çarşamba

SIRADAKİ HASTALIK: ÇOCUK ÇAĞI ASTIMI

Hayatta kalbimden geçirerek isyan etmişliğim pek azdır. (Keşke hiç olmasa) Bir müsibet anında hamd ve şükrün, Allah katında ne denli önemli olabileceğinin farkındayım. Allah herkese, verilenin, aynı zamanda alınabilir olduğu düşüncesini, vakur bir duruşla sindirebilecek şuur versin. Eşyanın esas sahibini hakkıyla tanımayı, bizim olmayanı 'emaneten' hakkıyla taşımayı da..

Bunları yazarken bir yandan korkuyorum da aslında.. Henüz çok büyük imtihanlar derecesinde şeyler yaşayıp, kaybetmeden bunları söylediğim için belki de korkum. Ebû’d-Derdâ'nın dediği gibi: “Kim son nefesinde iman ile öleceğinden emin olsa, imansız gider” İşte o misal.. Bize düşen sadece dua.



ÇOCUK ÇAĞI ASTIMI

Yukarıdaki konulardan gelmek istediğim esas nokta, oğlumun yeni hastalığı; "Çocuk çağı astımı" İşte Hamd'ım aslında buna.. Bundan daha büyük hastalık vermesin Allah.. 

Kasım ayından beri, neredeyse 4 aydır. Oğlumun öksürüğü bir türlü geçmedi. Hırıltı da hakeza.. Birçok doktora gittik. 9 günlükken bronşit geçirdiğini söylemiştim size.. Öksürüğünden sonra gittiğimiz doktor da bronşiti tekrar etmiş dedi, antibiyotik verdi.. İlaçlar bitti, oğlumun hastalığı geçmedi.. Sonra tekrar aynı doktora gittik.. Antibiyotik devam dedi, kullandık geç-me-di.. Başka doktora gittik. Antibiyotik hap kullandığımızı söyledik, bu kez iğnesini verdi!!! Arada öksürüğün şiddeti ara ara azalsa da hala devam.. Babasının astımı olduğunu başından beri belirttiğimiz halde antibiyotik verdiler. 

Nefret ediyorum antibiyotikten, kullanmamak için elimden gelen herşeyi yapıyorum. Ama doktor kullanmanız lazım yoksa geçmez deyince de elimden bir şey gelmiyor. Riske atamıyorum.. 

Çocuğun da astım olmuş olabileceğini söyleyen bir diğer doktorun ardından başka bir hastanenin Alerji ve immünoloji uzmanına gittik. Oradaki kan testi, akciğer filminden sonra doktorumuz net olmamakla birlikte, ihtimal üzerine astım ilacı olan, ağızdan verme yöntemiyle kullanılan Ventolin'i önerdi. 1 ay kadar da onu kullandık. Ancak ne öksürüğümüz geçti ne de hırıltımız..

En son olarak da yine başka bir hastanede göğüs hastalıkları uzmanının yolunu tuttuk. Bu kez güven veren, bilgisinden emin bir doktordu karşımdaki.. Nihayet Çocuk Çağı Astımından bahsetti.

Yaklaşık 1 haftadır günde 4 kez Nebülizatör yoluyla Ventolin veriyoruz. 2 kez de içerisinde düşük miktarda kortizon bulunan Flixotide denilen ilacı.. Doktor 15 gün sonra kontrole gelmemizi istedi, geçmezse yatış verecek doktorumuz.. 

NOT: İnternetten ve çevremden yaptığım araştırmalara göre, hastalık genelde 1 yaşından sonra kendisini gösteriyor. Aileden birinde astım varsa çocukta da olma ihtimali çok yüksek. Benim eşim astım hastası, hala da devam ediyor maalesef.. Dikkat edilir ve doğru tedavi uygulanırsa 3 yaşında geçiyor, eğer o yaşta geçmezse bir diğer ve son dönüm noktası ergenlik çağı. O zamana kadar da geçmezse -Allah korusun- hayat boyu sizle beraber devam ediyor.. Tedavi süreci boyunca, çocuk alerjiye, doğal bitkisel şeylere karşı duyarlı oluyor. Örneğin benim de yeni öğrendiğim; ıhlamur gibi bitkisel şeyleri bilmeden, doktora sormadan vermemek gerekiyor. Hastalık genellikle kış boyunca sürüp, yazın yakanızı bırakıyor. Ancak bir sonraki kışta yine nüksediyor. Çocuğun terlememesine, üşütmemesine çok dikkat etmek gerekiyor. Şimdilik öğrendiklerim bunlar. Bilgiler arttıkça, paylaşımlar da artacaktır.

Hastalığın gidişatı ne olur bilmiyorum, elden gelen tek şey dua.. Rabbim herkesin evladını sağlıkla, huzurla, mutlulukla büyütmesini nasip etsin.. Çaresi olmayan daha büyük hastalıklar vermesin. Amin...



2 yorum:

  1. Allah in izniyle bunuda atlatacaksiniz cnm.senin de dedigin gibi Allah baska buyuk hastalik dert vermesin.yavrularimizi korusun.buna da sukur.

    YanıtlaSil