14 Mart 2012 Çarşamba

SUSAM SÜTÜ MÜ, O DA NE?

Bebeğim doğduğundan beri, internette bir grup ortamında tanışıp, görüştüğüm 'anne' arkadaşlarım var. Hepsi birbirinden itinalı ve tecrübeli.. Bana da şu zamana kadar çok şey kattılar. Önceleri bilgi edinmek için girdiğim grupta bir süre sonra güzel dostluklar kurdum. Hatta buluşma düzenleyip, bir kısmıyla yüz yüze tanışma fırsatı bile buldum. Tamamı geniş yürekli anneler... 

Hatta Blogu teknik anlamda geliştirmemde de yine grupta tanıştığım Yasemin Keskin Çelik'in payı büyük. Kendisine benim her soruma oflayıp, puflamadan (!) cevap verdiği için ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum =)


Dün yine grupta dolaşırken, Arzu isimli arkadaşım 'Susam Sütü'nden bahsetti. Kendisi Televizyonda bir uzmanı dinlerken duymuş; evde hazırlanan bu susam sütündeki kalsiyum miktarı o kadar yüksekmiş ki, o kalsiyum ne yeşilliklerde ne de sütte varmış..




İşte Arzu'nun bahsettiği, İmran'ın da detaylarını verdiği o tarif :)

4 yemek kaşığı işlenmemiş beyaz Susam, 8 saat kadar 1 su bardağı içme suyunda bekletiliyor. Bekledikten sonra o su ile berabar blendar'da krema yapılıyor. Ve pütür pütür olmasın diye tülbent ile süzülüyor. Elde edilen süt çocuğa içiriliyor. Günde yarım çay bardağı içirmek ideal zannediyorum ki.. Susam yağlı olduğundan fazlası bence ağır gelir.  Bu arada aynı işlem Yaş badem ile de yapılabilir.. İster sade içirin, isterseniz de muz, tarçın, inek sütü bal ekleyebilirsiniz. Ya da siz çocuğunuzun damak zevkine göre farklı çeşitlerde de hazırlayabilirsiniz.

Ben şöyle hazırlamayı planlıyorum: yarım çay bardağı susam sütü, içerisine rendelenmiş ceviz, bal ve üstünü devam sütüyle tamamlayıp 1 çay bardağı kadar yatmadan önce bu karışımdan içireceğim..(Siz ine sütü de katabilirsiniz. Ben oğlumdaki demir eksikliğinden dolayı inek sütü çok nadir veriyorum)


NOT: Hazırladıktan sonra hazırlanmış halinin fotoğrafını ve oğlumun sevip sevmediğini de buraya eklerim..
Bebişlere şifa olsun..

14 yorum:

  1. Oflayıp puflamadan :) düş yakamdan düş :) her zaman yardıma hazııım arkadaşım
    sevgiyle kal
    http://yasemininmutfagindan.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. =) Hele bir hazır olma etiketlerim seni =) Muckss

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Tuba ve Pampişleri, yukarıda tarifi olan sütler inek süt alerjisi olan bebeklere bile dokunmazmış. Bizlere de faydalı. Evde hazırladığımız badem sütünü çatlak için sürebiliriz. Yüksek b vitamini kaynağını içebiliriz.

    YanıtlaSil
  4. Tuğbacım, nihayet bloguna yazmak kısmet oldu. Blogunu çok beğendiğimi söylemekle başlayayım öncelikle ;) Ben de Beren'e yaptım aynı tarifi hatta şimdi içiriyorum. Sonucu ben de paylaşırım seninle. Umarım şifa olur çocuklarımıza

    YanıtlaSil
  5. Arzucum, teşekkür ederim bilgi paylaşımından ötürü.. İmrancım çok teşekkür ederim güzel yorumun için =)

    YanıtlaSil
  6. bende deneyecem mutlaka canımm ama evime gidince :)) bakalım efe paşa sevecek mi?

    YanıtlaSil
  7. İnş. sever. Muzla, bisküviyle falan karıştırırsan anlamaz herhalde pek tadını.. Yarın görücez artık =)

    YanıtlaSil
  8. tuğba demirkol15 Mart 2012 11:51

    cnm denedinmi ahmeet kaancım sevdimi? sonuca göre bende denicem şifa olsun inş. bebeişlere:)))

    YanıtlaSil
  9. Evde yaş susam çok az kalmış. Alışverişe de çikamadim muhtemelen pazar günü yapacagım. İns sever iki Ahmet Kaan da =) Yapınca sana haber veririm canım

    YanıtlaSil
  10. Ben de 2 gündür badem sütü içiyorum. 3 yaşında ve hala emen kızım, inek sütünü de içer ama çok da sevmez. Badem sütüne ise bayıldı "Ben bu sütü çok sevdim anne" diyip duruyor. Bana sorarsan tadı berbat aslında :)

    YanıtlaSil
  11. =) Neyi sevecekleri hiç belli olmuyor gerçekten.. Şifa olsun kuzucuğa

    YanıtlaSil
  12. merhaba, susam sütü ile ilgili bilgi ararken gördüm blogunuzu. oğlunuzun isminin Ahmet Kaan olduğunu görünce çok sevindim benim de oğlumun adı Ahmet Kaan ve iki yaşına sayılı zaman kaldı :)

    ben de aynı şeyi soracaktım Ahmet Kaan susam sütünü sevdi mi? ben benim Ahmet Kaan'a badem sütünü hurmayla birlikte yapıp veriyorum severek içiyor ama susam sütünü denemedim. tahminime göre içine en çok pekmez yakışır gibi geliyor tahin pekmez uyumundan olsa gerek. yapıp görmek lazım.

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel, hem adaş hem de yaşıtlar.. =)

    Ahmet Kaan'a susam sütünün içine az muz ve bisküvi koyarak içirmiştim. Ağır gelmesin diye 1 çay bardağı içirdim. Sevmişti.. Pekmezle denemedim açıkçası.. Bal daha iyi olur bence.. Kalsiyum ve Demir içeren besinleri birlikte kullanmayın diyor uzmanlar..

    İnş. sizin oğlunuz da sever.. Şimdiden afiyet, şifa olsun

    YanıtlaSil