12 Mart 2012 Pazartesi

SÜTLÜ BROKOLİ ÇORBASI

Brokoli birçok insanın sevmediği bir sebze. Hep denir ya, tadı sevilmeyen şeyler genelde en faydalı yiyeceklerdir diye, hoşumuza gitse de gitmese de bu böyle.

Brokoli'yi Ahmet Kaan'ın sebze çorbasının içine koyduğumda genellikle yemiyor ya da savaş halinde yemek zorunda kalıyor. Ben de brokoliyi güzelleştirecek bir çorba tarifi arayışına girdim ve nihayet buldum. işyerimin aşçılarından sütlü brokoli çorbası tarifi aldım. Ahmet Kaan 1 kase dolusu çorbayı seve seve içti. MaşAllah oğluşuma =)

MALZEMELER:
3-4 çiçek brokoli
4 su bardağı su
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 tablet kemiksuyu
tuz, karabiber

3-4 adet brokoli çiçeğini suyla haşlayın. Haşlama suyuna evde hazırladığınız ve buz kaplarında dondurduğunuz 2 tablet kemik suyunu ekleyin. (Yoksa mühim değil)  Haşlandıktan sonra içerisinden brokolileri alıp suyunu ılımaya bırakın.. Diğer taraftan başka bir tencerede tepeleme 1 yemek kaşığı unu, 2 yemek kaşığı kadar zeytinyağında eritin. (Bu aşamada çırpıcı kullanırsanız un topak topak olmaz) eridikten sonra içerisine 1 su bardağı süt ekleyin (Ben Milupa'nın devam sütünü kullandım, siz normal sütle de yapabilirsiniz) Çırpıcıyla pürüzsüz bir kıvam alana kadar karıştırmaya devam edin. Elde ettiğiniz koyu kıvamın üzerine brokolinin suyunu ekleyin ve yine iyice karıştırın. Kıvamı hala koyuysa süt katarak biraz daha inceltebilirsiniz. Ama genellikle yoğun olur zaten.. Tuzunu, az karabiberini ekleyin. Son olarak da ayırdığınız haşlanmış brokoliyi küçük küçük doğrayıp çorbaya ekleyin. Afiyet, şeker, bal olsun kuzulara.

NOT: Ben ertesi gün de içiririm diye fazla yaptım. Bu ölçüden 2,5-3 kase çıkar. Ama tabi devam sütüyle yaptığımı hesaba katmadığımdan, sadece yaptığım saat içerisinde içirip, ertesi gün kalan çorbayı döktüm. Devam sütünü pişmiş de olsa kısa süre içerisinde (bana göre 1 saat)  tüketmek gerekiyor. Ama siz normal sütten yaparsanız verebilirsiniz bence..

BROKOLİNİN FAYDALARI:  Kansere karşı bizi koruyan ve ömrümüzü uzatan müthiş bir sebze. Çok miktarda kalsiyum içerdiği için kemik erimesine birebir. Mineral ve demir eksikliğini gideren brokoli, vitamin deposudur. Brokoli tutkunlarında ender olarak bağırsak ve akciğer kanseri görülür, kalp dolaşım hastalıklarına da pek fazla rastlanmaz. Kadınlarda göğüs kanserini önler. Göğüs kanserine ve spinabifida hastalığına karşı etkili.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder