2 Nisan 2012 Pazartesi

KIRMIZI MASA KONSEPTİ

Bloga yazı girmeyeli neredeyse 2 hafta oldu sanırım. Diyet miyet derken, akşamları yemek yapmaz olunca, bomboş bilgilerle hem sayfayı hem beyninizi doldurmak istemedim =) Ancak dün diyetimin infazını verdim =) Pazar günü akşam yemeğine misafir davet edince, mecburen bozuldu diyet. Hala vermem gereken 2 kilom da duruyor maalesef, bir sonraki diyete artık!!!

Şimdi diyeti bir yana bırakıp, size dün hazırladığım soframı göstermek istiyorum. Doğrusu, ben de çok beğendim masamı ;)

Menüde ise şunlar vardı:
Mercimek çorbası
Peynirli-cevizli, közlenmiş kırmızı biber sarması
Zeytinyağlı kuru patlıcan dolması
Paçanga böreği
Salata
Çiğ köfte
Fırında terbiyeli tavuk baget (Patates ve arpacık soğanı eşliğinde) 
İçli pilav
Tatlı olarak da tavuk göğsü

Aslında yemeklerin hepsinin tek tek fotoğrafını çektim sizin için ancak şu an elimde hepsi yok. Aktarınca diğerlerini de buraya eklerim..

Önce biberleri közlüyoruz. ardından hazırladığımız peynir, ceviz ve maydonoz karışımıyla sarıyoruz.

Sardığımız biberleri Sıcak suda 2 dk beklettiğimiz yeşil soğanla bağlıyoruz. Ardından üzerine zeytinyağı gezdiriyoruz. Ve işte ortaya işte bu güzel manzara çıkıyor. Tadı da harika.


Salatamın içine ne bulduysam koydum. Roka, nane, Top salata, çeri domates, salatalık,maydonoz, dereotu, yeşil soğan, havuç, mısır, süslemek için de yine çeri domates ve şekilli kalıplarla kesilmiş turp kullandım. 

Tavuğu terbiyeli olarak ilk kez dün yaptım ve bundan sonra kesinlikle böyle yapmaya karar verdim. yumuşacık oldu eti. Terbiyesi için; Yoğurt, zeytinyağı, sarımsak, ve baharatlar kullandım. Bir gece önceden dolapta beklettim. Fırına verirken de yanına elma dilimi patates ve arpacık soğanları yağ ve baharatlarla harmanladım. Tavuk nar gibi kızardı.Çok da lezzetliydi.

6 yorum:

  1. Ellerin dert görmesin.Neler döktürmüşsün,Böyle özenle hazırlanmış sofralara hayranım.harika

    YanıtlaSil
  2. masanın görüntüsü süperrr yemeklerr süperrrr ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. menü harika ellerine sağlık dizayn için diycek bişey yok herşey orda :)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim hepinize ;)

    YanıtlaSil
  5. masana bayıldımm..ellerine sağlık tuğbacım

    YanıtlaSil
  6. Tşk ederim canım. Birlikte aynı sofrada olacağımız bir gün yaşar mıyız bilmem, ama dilerim =)

    YanıtlaSil