16 Nisan 2012 Pazartesi

TAVUKLU YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI

 Oğlumun dünkü öğle yemeği için ne yapsam diye malzemelere bakınırken, yeşil mercimek ilişti gözüme. Kırmızı mercimek çorbasını çok sık yapmama karşın, yeşil mercimeği daha önce hiç pişirmemiştim. Buzluktaki tavuğu da çıkarıp, uydurmasyon bir yemek yaptım. Tadı çok süperdi diyemeyeceğim ama çok vitaminli olduğuna eminim =) Yeşil mercimek zaten başlı başına vitamin deposu, özellikle oğlum ve benim gibi kansızlık sorunu yaşayanlar için...
  

MALZEMELER:
Yarım su bardağı yeşil mercimek
3-4 parça kemikli tavuk eti
1 küçük baş soğan
1 tatlı kaşığı tereyağı
Bir miktar tuz


YAPILIŞI:
Öncelikle yeşil mercimeği yıkayıp tenceremize alıyoruz. Üzerini bir miktar geçene kadar su ekleyip haşlıyoruz.

Diğer yandan tavuğu ayrı bir tencereye alıp içine küçük küçük soğan doğrayıp, su ilavesiyle haşlanmaya bırakıyoruz. 

 Eğer mercimeğin suyu azsa üzerine kaynar su ilavesi yapabilirsiniz. Mercimek iyice haşlandıktan sonra blender'dan geçiriyoruz (Aslında geçirmeye de bilirsiniz, ben kırmızı mercimek gibi düşünüp, pürüzsüz olsun istedim ama sonra düşündüm ki, geçirilmese görüntüsü daha güzel olabilir  =) 

Ardından pürüzsüz hale gelen mercimeğimize, haşladığımız tavuğu ayırarak, tavuk suyunu ve 1 tatlı kaşığı tereyağı koyuyoruz. kısık ateşte çorbamız  kaynarken, içerisine tavuk etini kemiklerinden ayırıp, küçük parçalar halinde doğrayarak ekliyoruz. Bir miktar tuzunu da katıp 10 dakika daha kısık ateşte pişirip, kuzucuklara içiriyoruz. AFİYET OLSUN..

NOT: Bazı annelerin, mercimeği bir taşım kaynattıktan sonra rengi bulanık olmasın diye suyunu döküp, tekrar kaynattıklarını duymuştum. Eğer görüntüye değil de, yemeğin vitaminli olmasına önem veriyorsanız bunu yapmayın, çünkü vitaminin bir kısmı bu suyla beraber dökülüyor. 

MERCİMEĞİN FAYDALARI;
*Besin değeri oldukça yüksek olan mercimek vücuda ve zihne güç verir. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir.
*Gözlere de yararlıdır.
*Enerji verir ve yorgunluğu giderir.
*Kansızlara faydalıdır.
*Anne sütünü artırır.
*Kandaki kolesterol oranını düşürür ve kan akışını hızlandırır.
*Kalp ve damar hastalıkları ile şeker hastalığından korur.
*Kalp krizi riskini azaltır.
*Bağırsakları çalıştırarak vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasını kolaylaştırır ve kabızlığı giderir.

2 yorum:

  1. Faydalı bir çorba olmuş Paşamıza.Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM CANIM
    MMM HARİKA LŞEZZETY
    BANA DA BEKLERİM
    :)

    YanıtlaSil