14 Nisan 2012 Cumartesi

VİŞNELİ CHEESECAKE,, Mmmmm...

Eşimin en sevdiği tatlı cheesecake. Ben çok aramasam da, olduğunda kaçırmam, yerim. Aslında Cheesecake yapımı bana hep zormuş gibi gelirdi nedense, ta ki sevgili arkadaşım Yase, yapana kadar =) Bloguna koyduğu tarifi okuduğumda "gayet kolaymış" deyip kolları sıvadım.

Malzemeleri 2-3 gün önceden almama rağmen, işten eve geldiğimde yorgun olduğumdan bir türlü yapamamıştım. Dün akşam hem İspanya'ya giden eşim döneceği hem de dönerken yanına Amerika'dan Türkiye'ye gelen arkadaşını da getireceğini söylediği için onlara cheesecake yapmaya karar verdim.

Bir yandan oğlumun gönlünü yapıp, bir yandan evi derleyip, toparlayıp, öte yandan da tatlımı yaptım. Küçük sevgilim de bana yardım etti, küçük parmağı tatlı ya değdi ya, işte lezzetin en eksik yanı tamamlandı =)

"Sevgiyle yapılan her şey güzel olur." Eşimin şu cümleleri de tadını anlatmaya yeter sanırım: "Hayatımda yediğim en güzel cheesecake" =))))) Bende de aynen ikondaki gibi koca bir gülümseme..

Not: Eşimin uçağı rötar yaptığından Gece 01.00'de eve geldi. Geç olduğundan arkadaşını getirmedi. Ben de aldım elime cheesecake'imi hem düzenli evimin, hem tatlımın tadını çıkardım =)

İşte Vişneli cheesecake:


YAPILIŞI (KAYNAK: YASEMİN'İN MUTFAĞINDAN)

MALZEMELER (24 cm'lik kalıp için)
ALT TABANI İÇİN:
1,5 paket Eti Burçak bisküvi
1 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı süt

DOLGUSU İÇİN:
500 gram labne peynir
2 yumurta(tamamı)
2 yumurta akı
3 kahve fincanı toz şeker(Türk kahvesi fincanı)
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı mısır nişastası
1,5 çay bardağı krema
1 paket vanilya

ÜZERİ İÇİN:
İstediğiniz bir reçel ya da hazır çilek, vişne, ahududu sosları olabilir

YAPILIŞI
Büsküvileri rondodan geçirip un haline getirin.Tencerede tereyağıyla rengi dönene kadar 10 dakika kadar kavurun. Ilıyınca kalıbınızın tabanına yayın elinizle bastırın.Cheesecake'in dolgusunu hazırlayana kadar buzdolabında bekletin.

Labne peynirini 2 Türk kahvesi toz şekerle şeker eriyinceye kadar mikserle çırpın.2 yumurtanın tamamını da ekleyip yumurtalar karışına kadar çırpın.Un,nişasta,krema  ve vanilyayı da katın çırpın.

Ayrı bir kapta 2 yumurtanın akını 1 Türk kahvesi fincanı toz şekerle mikser yardımıyla çırpın. Tahta kaşıkla Diğer kabınızda malzemeleri birleştirin.Hafifçe tahta kaşıkla karıştırın.

Buzdolabınızdan kalıbınızı çıkartıp hazırladığınız dolguyu Büskivilerin üzerine dökün.Önceden ısıtılmış 150 derece fırında 30 dk pişirin.Daha sonra fırınınızın ayarını biraz düşürerek (110-120) 20 dakika daha pişirin.
Fırından çıkarıp kekinizi soğutun.1 Gece buzdolabında bekletin.

Ertesi gün ister reçelinizi ister Dr.Oetker Ahududu ve Çilek Sosunu paketin üzerinde yazıldığı gibi hazırlayıp kekinizin üzerine dökün. Buzdolabına koyarak soğutun.Soğuk servis edin.

NOT: Yase'nin verdiği tarifin sadece birazcık ölçüsünü değiştirdim. Çünkü ben,m kalıbım 24 cm, onun verdiği ölçü 22 cm'lik kalıplar için..Sos olarak da vişne reçeli kullandım, Vişnenin ekşimsi tadıyla gayet lezzetli oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder