15 Mayıs 2012 Salı

EVDE SU KAPLUMBAĞASI BESLİYORUZ =)

Dün çarşıda dolaşırken birden balık ve kaplumbağalar ilişti gözüme.. Düşündüm.. Düşündüm.. Düşündüm.. Acaba oğluma alsam mı, alsam kaç gün yaşarlar, ya yerse, ya sıkar suyunu çıkarırsa...? Sonra ölüm hak deyip biri dişi biri erkek, iki tane su kaplumbağacığını kaptığım gibi eve oğluşuma getirdim. Allah'ım bir çocuk bu kadar mı mutlu olur, bu kadar mı şaşırır, ne yapacağını bilemez =)

Hemen yeni çiftimiz olan EDİ ile BÜDÜ'nün yuvalarını hazırlayıp, taşlarla süsledim ve oğluşuma sundum =) İlk 5 dakika sadece heyecanla ve merakla izledi, sonra ele alınabilir olduklarını fark ettiği an, kaplumbağalar için ölüm kalım savaşı başladı =) Yuvalarındaki taşları tek tek üzerlerine sırtlarına koyuyor. "-Oğlum yapma onların yükü zaten ağır, evlerini sırtlarında taşıyorlar" desem de dinler mi hiç? Ama sevinci görülmeye değerdi..

Su kaplumbağaları uzun süre yaşayabiliyorlar. Ortalama 15-20 yıl. Kısmetse oğluşumla beraber büyütücem onları da =) Bakarsınız yakın zamanda torun kaplumbağalarımız da olur, evimiz şenlenir =)

..VE ALMAK İSTEYENLER İÇİN KAPLUMBAĞALARLA İLGİLİ KISA BİLGİ:

- Yemek olarak et parçacıkları, balık parçacıkları, solucanlar, kurtçuklar, özel kuru yemler, meyveler yeşillikler verebilirsiniz.
- Su kaplumbağasının ortalama ömrü 15-20 yıldır. Cinsiyetleri küçükken profosyonel kişiler tarafından anlaşılabilir.
- Evde beslenen su kaplumbağalarında en sık görülen hastalıklar; kabuk yumuşaması, göz şişme ve kapanması, solunum problemleri, yumurtlama sorunları, kabızlık, böbrek ve solunum hastalıklarıdır.
- Sürüngenlerin dışkılarında salmonella bakterisi fazla miktarda bulunduğu için özellikle çocuklarımızın ellerini temas sonrası yıkadıklarından emin olmalıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder