30 Mayıs 2012 Çarşamba

EV YAPIMI TANTUNİ VE KREP TARİFİ

Daha önce, tavuklu, mantarlısını yapmıştım.. Geçen gün de kuşbaşı etle yaptım, Tantuniye benzediği için adını 'Ev yapımı Tantuni' koydum =) Biz sevdik, afiyetle de yedik.. Kolay, pratik..

 MALZEMELER:
250 gram dana kuşbaşı
1 küçük baş soğan
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Tuz, Karabiber, Pul biber
Servis için: Domates, Maydonoz, Dereotu

YAPILIŞI:
Kuşbaşı eti küçük küçük soğrayıp, 2 yemek kaşığı sıvıyağ ile et suyunu salıp çekmeye başlayıncaya kadar kavuruyoruz. Suyunu çekmeye başlayınca, söğüş şeklinde doğradığımız soğanı, minik minik doğradığımız sarımsağı ve biber salçasını ekliyoruz. Hepsi pişince altını kapatıyoruz. Bir lavaşın içerisinde hazırladığımız tantuniyi yerleştirip, yanına domates, maydonoz ve dereotuyla dürüm şeklinde sarıp servis ediyoruz..

NOT: Evde lavaş olmadığından ben kreple yaptım. Siz de dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Ama lavaşı tavsiye ederim..

KREP İÇİN: (4 ADET)
1 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 yumurta
1 miktar tuz

- Bütün malzemeleri karıştırıp, teflon tavada ve çok çok az yağda, ince bir şekilde krebimizi hazırlıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder