7 Mayıs 2012 Pazartesi

VİŞNELİ, ÇİKOLATALI MUFFİN

Birçok yiyecekte olduğu gibi kekin de sadesini sevmem. İçinde illa birşeyler olacak. Evlendim evleneli eşim de seviyor diye havuçlu tarçınlı yaptım. Ancak geçen gün çikolatalı yapmaya karar vedim, üstelik tarifini de kendim uydurdum. Bir yerlerde bu kekten yapan var mı bilmiyorum ama tadı mükemmelin de ötesinde oldu. yeni favorim kesinlikle bu. Mutlaka ama mutlaka deneyin asla pişman olmayacaksınız ;)

MALZEMELER:
3 Yumurta
1 Su bardağı şeker
1 Su bardağı sıvı yağ
1 Su bardağı yoğurt
1 Paket çikolatalı puding
1 kare paket eti Karam bitter çikolata
1 küçük kase damla çikolata
1 Kase dondurulmuş vişne
2,5 Su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

YAPILIŞI: Yumurtaları şekerle iyice köpürünceye kadar çırpıyoruz. Ardından sıvıyağ ve yoğurdunu ekliyoruz. içerisine Bitter çikolatayı bıçak yardımıyla küçük parçalar halinde katıyoruz. Sonra vişnelerimizi çekirdeklerini çıkararak ilave ediyoruz. Kakaolu pudingimizi (toz halde) ve damla çikolatanın da yarısını  ekleyip karıştırıyoruz. Ardından sırasıyla kabartma tozu, vanilya ve unumuzu ilave edip, iyice karışıma yediriyoruz. Hazırladığımız karışımı içerisine muffin kağıtları koyduğumuz, muffin kalıbımıza döküyoruz. Üzerine de kalan damla çikolatalarını serpiştiriyoruz. Ve önceden ısıtılmış 175-200 derece fırında pişiriyoruz.

NOT: Fırının kapağını ilk yarım saat hiç açmayın, eğer açarsanız kekiniz iyi kabarmaz. Bir de ben Muffin olarak 5 tane yaptım. Kalan malzemeyi kek kalıbıma döktüm. Siz de dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.. Üzerine de isterseniz benim gibi pasta süsü ekleyebilirsiniz. AFİYET OLSUN ..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder