5 Haziran 2012 Salı

EV YAPIMI ÇAVDAR EKMEĞİ

Geçtiğimiz haftalarda markette alış veriş yaparken, çavdar unu takıldı gözüme.. Ne olur ne olmaz, belki bir şeye lazım olur diye alıverdim. Bir süre kiler dolabında yer işgal ettikten sonra, ekmek yapmaya karar verdim. Ekmek yapma makinem olmadığından olur mu, olmaz mı diye düşünürken, bulduğum tarif fırında pişebileceğinden bahsediyordu. Kolları sıvadım, kendimden de birşeyler katarak iki çeşit ekmek yaptım. Keşke vaktim olsa da hep kendim yapsam, ama çalıştığım için, ekmeğin de mayalanma süresi uzun olduğundan aralarda vakit bulunca yapabilirim ancak...

MALZEMELER:
Yarım kilo çavdar unu (4.5-5 su bardağı)
1 Yumurta
1 su bardağı su
Yarım su bardağından biraz fazla süt
1 paket kuru maya (80 gr)


İSTEĞE GÖRE:
1 avuç dolusu iyi parçalanmış Ceviz
1 avuç kadar Çekirdeksiz kuru üzüm
2 yemek kaşığı yulaf ezmesi
1 Yemek kaşığı yağ
1 çay kaşığı şeker

YAPILIŞI:
Bir kaba aldığımız unumuzun ortasına yumurta, su ve sütümüzü ekleyip kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar hamurumuzu yoğuruyoruz. Hamur pürüzsüz bir halde yoğrulduktan sonra üzerine nemli bir bez örtüp 15 dakika dinlendiriyoruz. Dinlenen hamuru iki eşit parçaya bölüp, yuvarlak şekil veriyoruz. Ben bir ekmeği sade, diğerini kendimce malzemeler katarak karışık yaptım.. Eğer karışık yapmak isterseniz hamurun bir parçasını, ayrı bir kapta karıştırdığınız ceviz, üzüm, yulaf ezmesi, sıvıyağ ve şekerle karışacak şekilde az-biraz yoğuruyoruz. Şekil verilen iki hamur parçasını yağlanmış fırın tepsimize alıp, üzerlerine bıçakla resimdeki gibi çizik atıyoruz. Sonra üzerini nemli bezle örtüp 30-40 dakika kadar daha dinlenmeye bırakıyoruz. Dinlenen hamur iyice kabarmış olacak. Hamurun üzerine fırça yardımıyla ince tabaka su sürüp Önceden ısıtılmış 200-220 dereceli fırınımızda pişiriyoruz. AFİYET OLSUN...

NOT: Ekmeğin hepsini çavdar unuyla yapmak yerine, isterseniz 1 ya da 2 su bardağını beyaz un katarak yapabilirsiniz. Ayrıca ben üzümlü-cevizli halini daha çok sevdim,, tabi tercih sizin ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder