26 Haziran 2012 Salı

TATİLE NEREYE GİDİLİR?

Yaz gelince en önemli gündem konumuz da tatil oldu. Bu yıl ki tatil yeri seçimini eşim bana bıraktı. Ben de nereye gitsek diye boylu boyunca bir araştırma yaptım.. Bir yıl yurt içi, bir yıl yurt dışı tatil planımız var. İki yıl önce Ayvalık'a, geçen sene Saraybosna'ya gitmiştik.. İkisi de harika geçmişti.. Bu yıl da güzel ülkemde kalacağımız için benim tercihim Datça oldu.. Daha önce hiç gitmedim, giden kimseyle de görüşmedim.. Ama neyse ki internet var.. Araştırmalarım sonucunda muhteşem bir yerin bizi beklediği kanaatine vardım, umarım hayal kırıklığına uğramayız =) Ama uğrarsak B planımız da cebimizde.. Datça'dan Marmaris ve dilersek Fethiye'ye geçebiliriz. Ama araştırmalarım ve hislerim beni yanıltmaz genelde.. Bu yıl ki tatilin de çok güzel geçeceğine eminim. =)

Uçak biletlerimizi az evvel eşim ayırdı. Ben de zaten bir ay önce Datça'da kalacağımız yer için rezervasyon yaptırmıştım. Bugün arayıp tekrar kontrol ettim. Bir aksilik çıkmazsa bu yıl Datça'dayız, bekleriz ;)


Gelelim nasıl bir yer olduğuna:
Dediğim gibi gitmedim sadece araştırdım ve edindiğim bilgilere göre;
- Çok güzel görünümlü ve de denizinin, kayalıklı olmasına karşın tertemiz bir suyu, plajı var. Yalnız suyunun soğuk olduğu söyleniyor. Eğer ufaklığım için sıkıntı olursa, kalacağımız yerin yüzme havuzu var. En kötü ihtimalle kuzumu havuza sokar biz de babasıyla denize sırayla gireriz, nasıl ama? =)
- Bol oksijen depolu havası var ve ilk gidenler için oksijen çarpması sık karşılaşılan bir durum.
- Manzarasını öve öve bitiremediler, Ayvalık Şeytan Sofrası ile kapışabilir mi, göreceğiz =)
- Lezzetli balık yemekleri ve kafelerinde bulunan nargileleri de cabası..
- Son olarak edindiğim bilgiye göre de Mor ve Ötesi'nin Bisiklet isimli şarkısında klip Datça'da çekilmiş.. Kafa dinlemek için ideal görünüyor.

Gittiğim yerlerden sizlere tavsiye edebileceğim ise;
- Ayvalık'a kesinlikle gidin, Şeytan Sofrası'nın manzarasından bir kere bakmadan ölmeyin =)
- Saraybosna hakeza.. Anlatmakla olmaz orayı gitmek görmek, çevabi kebabını yemek gerek.
- Tekirdağ Şarköy, sıcacıktır, içinizi ısıtır
- Balıkesir Erdek gidin ve faytonla sokaklarında gezin. O bile yeter
- Yurt dışı olarak Bali Adası, Maldivler aklımda olup, Allah ömür verirse bir gün mutlaka gitmek isteyeceğim yerlerden.. Belki gelecek yıl olabilir, kimbilir.. ;)

Sizin tatil önerileriniz neler peki?

3 yorum:

  1. Ayvalık Sarımsaklı,Alanya,Kuşadası,Alanya nın sıcağı çekilir gibi değil aslında bence tatil için ege bölgesi tercih edilebilir ..Ege yi seviyorum

    YanıtlaSil
  2. bende kesinlikle ege taraftarıyım..ilerde oraya yerleşmeyi herşeyden çok istiyorum..datça benimde görmek istediğim yerlerin başında..güzel geçer umarım..iyi tatiller tuğbiş....banu...

    YanıtlaSil
  3. size iyi tatiller... bol bol dinlenin ve eğlenin, biz bu sene evdeyiz. köye bile gitmeyi düşünmüyoruz. Her yıl en azından köye giderdik, iki yıldırda adapazarına gidiyorduk. bu sene kısmette tatil yapmak yok gibi..

    YanıtlaSil