7 Temmuz 2012 Cumartesi

KIŞLIK TAZE FASÜLYE KONSERVELERİM HAZIR

İlk kez yaptım,, epey uğraştırdı,, değip deymeyeceğini tadına bakınca göreceğim..

Fasülyeleri ayıkla, domateslerin kabuklarını soy, biberlerin çekirdeklerini çıkar derken ne denli zahmetli bir iş olduğunu gördüm.. Hele de benim gibi çalışıp, eve yorgun argın gelenler için.. Amaaa kavanozları süsleyip, kiler dolabında onları seyretmek, muhteşem zevkli =) Sırada domates konservesi var, onu da bir daha ki sefere yapacağım.. Oğluşum kışın da sağlıklı domatesler yesin diye =)
1 Kilo fasülyeye 4 adet biber, 3 ortaboy demoates kullandım. Ben 5 kilo fasülyeden yaptım.. Önce biberleri çoook az yağda azıcık yumuşatıyoruz, ardından kabuklarını soyup doğradığımız domatesleri ekliyoruz. Domatesler sularını salmaya başlayınca, ayıklanmış fasülyeleri ekelyip, fasülyeler sararıncaya kadar kavuruyoruz. Tencerenin altını kapatmadan, sıcak sıcak kavanozlara ekleyip, 1 parmak kadar boşluk bırakıp, kapaklarını kapatınca, kavanozları ters çevirip bir gün boyunca kımıldatmadan bekletiyoruz. Ertesi gün süsleyip, güneşsiz, serin bir yerde saklayabilirsiniz..

Bunlar da süslenmiş kavanozlarım. Perdeciye gidip, sırf konserveler için kumaş alacağımı duyunca satıcı adamın yüzündeki ifadeyi görmeliydiniz =) Sonra benim ne kadar hevesli olduğumu anlamış olmalı ki, kumaş seçmemde epey yardımcı oldu sağolsun =)

Gidip gelip dolabın kapısını açıyorum. Çok şirin durmuyor mu sizce de? =)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder