4 Ağustos 2012 Cumartesi

SÜTLÜ - HAFİF TATLI: ÇİKOLATALI MUZLU TOPLAR

11 Ayın sultanı Ramazan, yaz ayına denk gelince, yemeklerle beraber tatlıların da hafif olmasına dikkat etmeye çalışıyorum. Zaten bizim evde şerbetli tatlı çok nadir pişer.. Ya sütlü tatlı yaparım ya da kek ve kurabiye türevlerini... Oktay Usta'mın yaptığı muhteşem yemekleri ve tatlıları ramazan boyunca haber sitemizin ana sayfasına ben koyuyorum. Tabi bu işi yaparken tarifleri dikkatlice incelemeyi de unutmuyorum.. İki gün önce yine sayfayı hazırlarken, hem kolay hem hafif bir tarif olan Çikolatalı muzlu toplar çarptı gözüme.. Ben de dün akşam denedim.. Malzeme oranlarında ufak değişiklikler yapmayı da ihmal etmedim;) Sonuç son derece başarılı.. Zaten Oktay Usta'nın tatlı tarifi olur da başarılı olmaz mı? =)


İşte o tarif:

MALZEMELER: (6 kişiliktir)
 1 paket petibör bisküvi
2 muz
1 kase ceviz
süt

SOSU İÇİN:
2,5 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı un
1 tatlı kaşığı mısır nişastası
1 çay bardağı toz şeker
1 çorba kaşığı kakao
1 paket bitter çikolata

ÜZERİ İÇİN:
Hindistan cevizi ya da yeşil fıstık

YAPILIŞI:
 Bisküvileri karıştırma kabının içine kırıyoruz, elimizle sıkarak eziyoruz. Üzerine cevizleri de kırıyoruz. Muzları da soyarak iri iri doğrayıp kaseye ilave
ediyoruz. Hepsini beraber yoğuruyoruz.

Karışımın birbirini tutması için içine azıcık süt döküyoruz. Yoğurduğumuz karışımdan parçalar koparıp top gibi yuvarlıyoruz. Kupların içine 3er tane top koyuyoruz. Sütü küçük bir tencereye döküyoruz, içine unu, nişastayı, şekeri ve kakaoyu koyuyoruz. Çırpma teliyle karıştırarak sosumuzu pişiriyoruz. Sosumuz ısınınca içine bitter çikolatayı koyuyoruz ve ara ara karıştırarak erimesini bekliyoruz.

Çikolata da eriyip sos kıvamını alınca altını kapatıyoruz. Sosu soğumaya bırakıyoruz. Sos soğuyunca kupların üzerine döküyoruz. Üzerine hindistan cevizi ya dayeşil fıstık serperek servis yapıyoruz.

AFİYET OLSUN..


2 yorum:

  1. Aynen ben de sütlü tatlıları tercig ediyorum. Veya sadece meyve ile yetinmeye çalışıyorum.. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Özellikle sıcaklarda diğerleri hiç tüketilmiyor.. Teşekkür ederim.. Benden de sevgiler

    YanıtlaSil