12 Eylül 2012 Çarşamba

ÇALIŞAN ANNE OLMAK...

Çalışan anne olmanın avantajlarının yanı sıra dezavantajları da var elbette.. Avantajlarını kabaca özetleyecek olursam, bence en önemli kısmı, çocukla "KALİTELİ ZAMAN" geçiriyor olmak..Zaten uzmanlar da buna vurgu yapıyor. Bir anne sabahtan akşama kadar çocuğunun yanında durabilir ancak bu çocukla 'kaliteli zaman' dilimini olumsuz etkiliyor. Akşama kadar beraber olduklarından ilişkileri laçkalaşabiliyor. Kendimden örnek verecek olursam; işten eve gider gitmez, neredeyse yatana kadar vaktimi Ahmet Kaan'ı mutlu etmek, onu güldürmek, eğlendirmek için kullanıyorum. Ben yemek hazırlarken dahi, babasıyla beraber mutfakta yanımda duruyorlar. Sürekli oyunlar üretiyoruz.. Bizim için gün yorucu bitiyor olsa da, oğlumuzu mutlu etmenin rahatlığıyla yatağa giriyoruz.. Bu önemli..

Evde iki kişi çalışmak hayat standartlarını daha da yükselttiği için, çocuğunuza sağladığınız imkanlar da daha fazla oluyor.. Daha iyi sağlık hizmeti, daha kaliteli kreş eğitimi, isteklerini 'sağlıklı oranda'  yerine getirebilme, geleceğine yatırım yapabilme..

Çalışırken, oğlumu sevdiğimi, onu çok özlediğimi daha fazla fark ediyorum.. Bu yüzden daha çok kıymetini biliyorum.. Evde çocukla stres içinde uğraşan birçok anne bu duyguları çalışan anneden daha az hissediyor bana göre..

Çalışmak annenin psikolojisine de iyi geliyor. İş ortamında farklı insanlarla görüşüyor olmak, sosyallikten uzaklaşmamak, doğum sonrası bakımsızlaşmamak avantajlar arasında sayılabilir..

Dezavantajlarına gelecek olursak; Öncelikle her ne kadar bastırmaya çalışsam da içimde zaman zaman suçluluk duygusu oluşabiliyor. 'Acaba'lar hiç bitmiyor. Bu acabaların ileride keşkelere dönüşmemesi için sürekli değişik düşüncelere tutunmaya çalışıyorum. Çoğunlukla da başarıyorum.

En kötüsü de sabah işe giderken yaşanan ağlama krizleri.. Aslında iplerin koptuğu en hassas nokta burası.. Sabah çocuğum ağlamadan, güle oynaya, el sallayarak, öpücükle işe yollasa, çalışmakla ilgili hiçbir olumsuz duygu yaşamayacağım. Ancak 'beni bırakma' der gibi bakıp, sımsıkı sarılınca kapıdan ayaklarımı sürüyerek işe gittiğim çok oluyor. İşte en çok o zaman 'Acaba biraz daha büyüyene kadar çalışmasam mı' diye soruyorum kendime..Ancak biz evden bu şekilde çıktıktan yarım saat sonra bakıcımızı arayıp, biz çıkar çıkmaz sustuğunu, hemen oyuna daldığını duyunca rahatlıyorum. 

Bir de hastalık zamanları var.. Normal zamanda zaten gün içinde yanında bulunamadığım oğlumun, hastalık zamanlarını yanında geçirmek istiyorum. Ancak işyerimden -Allah muhafaza- çoook büyük bir rahatsızlığı yoksa mırın kırınla ancak iki gün izin alabiliyorum. İşte bazen burada bardak taşıyor.. En çok böyle zamanlarda işi bırakma duygusu nüksediyor..

İşte anneler,babalar... Bana göre çalışmanın avantajları ve dezavantajları bunlar. Hangisinin daha iyi olduğu konusunda ben bir yorumda bulunmayacağım.. Kıyaslamayı yaptım ona da artık siz karar verin ;)

2 yorum:

  1. tubacım seninle aynı düşüncedeyim çalışıyoruz ama kaliteli zaman geçiriyoruz ahmet kaan biraz daha büyüsün el sallayarak göndericek seni ben 4yıl evde oturdum bunun 2,5yılını sadece eylül'le 19ayını da elif naz'la geçirdim bazen düşünüyorum acaba elif naz'a haksızlık mı ediyorum diye ama sonrada diyorum ki kendi kendime en azından anneanneleri bakıyo ve çocuklarda gayet mutlular yemeleri düzeldi aramızda ki iletişim kuvvetlendi eskiden sinirlenip bağrıyodum şimdi üzülmesinler diye hiç kızmıyorum ayrıca herşey onlar için onlara daha iyi bir gelecek verebilmek için yazını çok beğendim artılarıda eksileride çok iyti sıralamışsın gerçeten bana çalışmak iyi geldi:)

    YanıtlaSil
  2. Dilekçim teşekkür ederim. Sen hem bir dönem evde bulundun hem de şimdi çalışıyorsun.. İkisini de denemiş biri olarak fikirlerin önemli.. Çalışmayı artı olarak görmene sevindim ;)

    YanıtlaSil