5 Aralık 2012 Çarşamba

CEVİZLİ TARÇINLI KURABİYE TARİFİ

Lezzetli mi lezzetli, ağızda dağılan, kolayca hazırlanan bir kurabiye tarifi arıyorsanız, doğru adrestesiniz..=) Tarçınlı, cevizli kurabiyeyi hepinize şiddetle tavsiye ediyorum..

Dün gece tam uyumaya gidecekken, son kez internete bakayım dedim ve bu kurabiyenin fotoğrafını gördüm.. Hazır eşim ve oğlum da uyuyorken rotamı değiştirip mutfağa yöneldim. Gece gece uykulu gözlerle üşenmeden bu kurabiyeyi pişirdim, sonra da afiyetle yedimmm =)















MALZEMELER:



  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta beyazı
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket (250 gram) yumuşak margarin
  • 4 su bardağı un
  • 1 çay bardağı ince dövülmüş ceviz
  • 1 çay kaşığı tepeleme dolu tarçın
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Üzeri için;
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
HAZIRLANIŞI:

Bütün malzemeler yoğurma kabında karıştırılarak kurabiye hamuru elde edilir. Hamurdan avuç içi kadar parçalar kopartılarak hafif yassı şekilde yuvarlanır ve fırın tepsisine dizilir. 160 derece fırında 20-25 dakika, üzeri hafif çatlayıncaya kadar pişirilir. Kurabiyeler fırından çıkar çıkmaz, bir kase içinde karıştırılmış pudra şekeri ve tarçın karışımı üzerine serpilerek servis tabağına alınır. Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. ımmmmmm enfes görünüyo tubiş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bayılırım tarçınlı kurabiyeye.Eline sağlık cnm

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Dilekçim ve Yase'cim.. Şiddetle tavsiye ediyorum ;)

    YanıtlaSil