6 Aralık 2012 Perşembe

FIRINDA BALIK TARİFİ

Akşamları işten eve gelip yemek hazırlamak bazen beni çok zorluyor. Çünkü oğlum her yediğimizi yemiyor, ona ayrı bize ayrı yemek pişirmek zorunda kalıyorum. Dün de öyle bir gündü.. Gündüz işyerinde balık yediğimiz için akşam sadece oğluma balık yaptım, Eşimle kendime de tantuni pişirdim.. (Tantuni tarifi için tıklayın)

Oğlum kızartma balık sevmiyor, o yüzden ona fırında Levrek ya da Çipura yapıyorum. İkisini de aynı şekilde pişiriyorum..


MALZEMELER: (Tek kişilik)




1 Çipura ya da Levrek
Yarım baş soğan
1 Patates
Yarım havuç
4 Yemek kaşığı sıvıyağ
4-5 dal maydonoz
Tuz, Karabiber, Kekik, Kırmızı biber
2 defne yaprağı
YAPILIŞI

Bir kase içinde tüm baharatları ve sıvıyağını karıştırıyoruz. Temizlenmiş balığımızın içine ve dışına bu karışımdan sürüp, Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yerleştiriyoruz.

Aynı şekilde patates, soğan ve havuçları da iri doğrayıp baharatlı karışıma buladıktan sonra, maydonozla birlikte balığın yanına koyuyoruz. Soğan, Maydonoz ve defne yaprağını tadı balığa geçsin diye, bir miktarını balığın içine de koyuyoruz. 180 derecelik fırında 30-40 dakika pişiriyoruz.. Limonla servis ediniz.. Afiyet olsun..


NOT: Balığı yağlı kağıda sermek yerine, fırın poşetinde de aynı malzemelerle pişirebilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder