21 Ocak 2013 Pazartesi

BÜRYAN KEBABI

Sizlere bugün Büryan Kebabını tanıtmaya karar verdim. Memleketim olan Siirt'in en meşhur kebabıdır Büryan.. Kuyunun içinde piştiğinden eti yumuşacıktır ve adeta ağzınızda erir..




Dün, her pazar olduğu gibi yine erkenden kalktık.. Uzun süredir eşimle yapmayı planladığımız şeyi yapıp, kahvaltı için Fatih Kadınlar Pazarı'na Büryan yemeye gitmeye karar verdik Evet yanlış okumadınız, 'Kahvaltıya..' Zira Büryan benim güzel memleketimde bir kahvaltı yemeğidir. Çünkü oldukça lezzetli ve hafiftir.

Eşimi de Büryan'la ilk ben tanıştırmıştım. 2008 senesinde doğum günüm için askerden izin alıp geldiğinde gitmiştik ilk kez.. İkinci defa babamın davetiyle gittik, ve bu 3. oldu =) Mesafe bizim eve uzak olduğundan pek sık gidemiyorduk. Ama artık ayda bir bunu tekrar etmeye karar verdik. =))

İşte o sayfalarca bıkmadan anlatabileceğim Caaanım Büryan ve yanında bakır taslarla getirilen yayık ayran..


İkimiz de bayılıyoruz bu yemeğe..

Huysuz böcüğün biraz uykusu geldi..

Kuzumla ben
Bu da aşkımla ben ;)

Yemekten sonra çay içmeden olmaz elbette =)

Baba-Oğul
Ve beeeeeeeen =)

1 yorum: