18 Ocak 2013 Cuma

ZEYTİNYAĞLI SARMA TARİFİ

 En sevdiğim yemek,, anneme gidince mutlaka yapar benim için, onunki kadar güzel hiç yapamadım yapanı da görmedim.. Ama annemin sarmalarını yemediğiniz için benim tarifimi beğeneceğinizi sanıyorum ;) Kendisi arap dolması olup, ekşilidir. Asıl tadını veren sumak ve maharetli parmaklardır,, Öyle her yerde yediğinize benzemez =)
MALZEMELER:


Yarım Kilo Asma Yaprağı
2 Su Bardağı Pirinç
2 Domates
4 Yeşil Biber
1 Soğan
1 Tutam Maydanoz
1Çorba K. Biber Salçası
1Çorba K. Domates salçası
1 Çorba K. Pul Biber
1 Çorba K. Karabiber
1 Tatlı K. Nane
1 Tatlı K. Kuş Üzümü
2 Yemek K. Dolusu Sumak
Yarım Su Bardağı Zeytinyağı
Tuz
Su

HAZIRLANIŞI:
Bir kaba yıkadığıınız pirinci, zeytinyağını, salçayı, baharatları, kuş üzümünü koyun, ardından ince ince doğradığınız soğan, maydonoz, biberi ve de küçük küpler halinde doğranmış domatesi içine ekleyin, karıştırın..

Ardından ince bir şekilde sarmaya başlayın. Ben çok ince sarılmış, içi pirinçten çok yaprak olan sarmaları sevmiyorum. O yüzden pirincini bol koyuyorum ve azıcık tombul sarma oluyor. Ama bence böylesi daha lezzetli, size kalmış..

Sarıp tencerenize dizdiğiniz sarmanızın üzerine, sarmaları geçecek kadar sıcak su ekleyip pişirmeye alın.. Öte yandan bir kaba aldığınız sumağınızı kaynar su da en az 20 dakika bekletin.. 20 Dakika sonra sarmanızın altını iyice kısarak, süzülmüş sumak suyunu ekleyin.. Yaklaşık 40 dakika pişirin. 15 dakika dinlendirip servis yapın. AFİYET OLSUN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder