3 Nisan 2013 Çarşamba

BALIK ÇORBASI TARİFİ

Merhaba herkese,,
Bloga ara vermelerim sıklaştı, oysa başka başka planlarım vardı blogumla ilgili ama şu aralar yoğunluğum neredeyse had safhada.. İşten eve gelip yemeği dahi zar zor yapıyorum. Bilenleriniz bilir ben şu an bir haber sitesinin editörlüğünü yapıyorum. İşimden, çocuğumdan, eşimden, evimden zaman kaldıkça da deneyip beğendiğim tarifleri paylaşıyorum sizlerle.. Ara ara oğluşumla, sevdiceğimle anılarımı yazmadan edemiyorum tabi.=) Bütün bu yoğunluğa Açıköğretim İşletme 3. Sınıf öğrencisi oluşumu, bir de Ehliyet Sınavı'na girecek olmamı ekleyince açıkçası hangisiyle ilgileneceğimi şaşırdım. =)  Takip edenleriniz mazur görür umuyorum ki..

Ve paylaşacağım tarife gelince.. Bir gün öncesinden alıp pişirdiğim Norveç Somon'u ertesi güne de kalınca, çorba olarak değerlendirmek istedim. Oldukça lezzetli bir çorba oldu. Benim için lezzetin ölçüsü oğlumun çorbasını bitirmesiyle doğru orantılı olduğundan lezzet kısmı öznelleşebilir tabi =) Ama şu net söyleyebilirim ki, balıkçıdan hazır aldığım çorbadan hiçbir farkı yok bu tarifin..

Balık Çorbasının Malzemeleri


Yarım soğan
1 tutam maydonoz
1 adet sivri biber
1 küçük kase pişmiş ve didiklenmiş Somon balığı
Yarım patates
Yarım havuç rendesi
Yarım yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı sıvıyağ
4 su bardağı kaynamış su
limon
tuz, karabiber



YAPILIŞI:
Soğanı ve biberi incecik doğruyoruz, patatesi de küçük küpler şeklinde doğrayıp sıvıyağla kavuruyoruz. Bir iki dakika kavurduktan sonra rendelenmiş havucu ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Kavurma işlemi bitince 4 su bardağı kadar kaynamış suyu ekliyoruz. Ayrı bir kapta soğuk suyla unu karıştırıp, çorbamıza ekliyoruz ve topaklanmaması için sürekli karıştırıyoruz. İncecik doğranmış maydonuzu ve didiklenmiş balığımızı da ilave edip, tuz, karabiber ve limonu damak zevkimize göre ekliyoruz.

AFİYET OLSUN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder