7 Mayıs 2013 Salı

MÜCVER TARİFİ

İşte çalışan hanımlar için kolay ve lezzetli bir tarif daha.. Geçen akşam işten çıkıp eve geldiğimde ne pişirsem diye düşünürken, dolma yapmak için, içini oyup buzlukta sakladığım kabak içi aklıma geldi ve mücver yapmaya karar verdim.. En büyük ablam Filiz, çok sever mücveri.. Pişirirken de aklıma gelmişti şimdi ismini anmamak olmaz;) Bu arada beni görüp blogumu soranlara da ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum. Sizin sormanız beni daha da teşvik ediyor ;))


MALZEMELER: (2 kişilik)


1 büyük boy kabak
Yarım soğan (ince doğranmış)
1 yumurta
5-6 dal dereotu ya da maydonoz
1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
Yarım su bardağı kadar un
Tuz, kırmızı biber, pul biber
Sıvıyağ

YAPILIŞI:
Öncelikle kabağı bir kabın içine rendeleyip, içerisine yumurtamızı karıştırıyoruz. İncecik doğradığımız, ya da robottan geçirdiğimiz soğanı ve dereotu ya da maydonozu ekliyoruz. (Ben ilk kez dereotuyla yaptım. Daha önce maydonozla yapıyordum Eşim dereotlu olanı daha çok sevdi) Peynirimizi de içine ezdikten sonra baharatlarını katıyoruz. En son unu yavaşça ekliyoruz. Ekledikçe karıştırın. Kıvamı kek kıvamı gibi olacak. Kabak suyunu saldığından, altta su biriktikçe az az daha un katabilirsiniz... Hazırladığınız harcı 1 yemek kaşığı yardımıyla, kızgın yağda önlü arkalı kızartıyorsunuz. Dilerseniz sarımsaklı yoğurtla servis yapabilirsiniz. Çok daha lezzetli olur.. Afiyet Olsun..

Blogda daha önce de maydonozlusunun tarifini vermiştim. Malzeme oranları biraz farklı. İkisini de deneyebilirsiniz..Bu da adresi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder