7 Mayıs 2013 Salı

SUCUKLU KANEPE

Kanepe, en sevdiğim kahvaltılık ikramlarımdan..

Üniversitede öğrencilik yıllarımda evde kaldım ben. Mükemmel ev arkadaşlarına sahip oldum. Çok sevdiğim bu tarifin adının kanepe olduğunu da ilk oda arkadaşım Nurdan'dan öğrendim. Bunun adı kanepe deyince 'Yok oturma grubu' demiştim, kulakları çınlasın =) Sonra oda arkadaşım Aslı oldu, canım Aslı'm.. Gurbette kardeşten öte oldu bana.. Hala dualarımda.. Ve Gülten.. Sen benim imtihanımsın derdi hep, benim hayırhahım, güzel vesilem.. Senden sonra birçok insanın hayatının imtihanı oldum ben, hiçbiri sen olamadı.. Ben onların hiçbirinde sendeki gibi olamadım... Kimini kaybettim, bazen de kazandım..

Bir kanepe alıp götürür işte bazen insanı, balkonu olan yüksek girişli bir eve.. Okuldan gelince, fırındaki mis gibi kokusu sarardı evi.. Yanında sıcacık çay.. Balkonda sohbetler eşliğinde.. O günlerde yediğim kanepenin tadını bugün hala arıyorum... Pekçok şeyi sığdırabilirsiniz bir tarife.. Anıları da, özlemleri de.. Paylaştıkça öğreniyor insan..

MALZEMELER:




Yarım kase yoğurt
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı salça
Tuz, karabiber, kekik, kırmızı biber
Sucuk
Kaşar peynir

YAPILIŞI:

Yoğurdu, yumurtayı, zeytinyağını, salça ve baharatları karıştırıyoruz. Dilimleyip, yağlı kağıt serili tepsimize dizdiğimiz ekmeklerin üzerine bu karışımı bolca sürüyoruz. Üzerine sucuk dilimleri, dilerseniz domates ve küçük biber parçaları da ekleyebilirsiniz. En son olarak da kaşar peynir rendesini ekmeklerin üzerine koyup, 180 derece ısıtılmış fırında kaşarlar eriyinceye ve hafif kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Sıcak servis yapınız.. Afiyet Olsun...

NOT: Ben ne zaman buzlukta birikmiş bayat ekmeğim olsa çoğunu bu şekilde değerlendiriyorum. Size de tavsiye ederim;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder