13 Haziran 2013 Perşembe

HAMBAL (HİNGEL - HALUJ) TARİFİ

Hambal Sivas yöresine ait bir yemeğimiz. Kürtlerin bu yemeğe Hıngel dediğini alt komşumdan öğrendim. Çerkezcesi ise Haluj.. Eşimle evlendikten sonra tanıdım bu yemeği. Zira kendisi pek sever ;) Hamuru bildiğimiz mantı hamuru ancak, kıymadan farklı olarak içinde bol patates var. Çok kalorili bir yemek olduğunu da söylemeden geçemem.. Geçtiğimiz Pazar günü, oğluşumu uyutup kolları sıvadım. Ve eşim için bolca Hambal yapıp, kalanı da sonra yemek üzere buzluğa attım.. Eşim yediği en güzel Hambal olduğunu söyledi, doğru muydu bilmem ;))


MALZEMELER:



Hamuru için:
1 yumurta
1 su bardağı ılık su
tuz
alabildiği kadar un

İçi için:
4-5 büyükboy patates
1 büyük boy kuru soğan
1 yemek kaşığı katı yağ
Kırmızı toz biber
Karabiber
Tuz

Üzerine:
Sarımsak
Tereyağ

YAPILIŞI:
-Patateslerimizi haşlıyoruz. Onlar haşlanırken hamurumuzu hazırlıyoruz.  Hamur malzemelerini karıştırıp normal mantı hamuru kıvamında bir hamur yoğuruyoruz. Ben bu ölçüye yaklaşık yarım kilo un kullandım. Hazırladığımız hamuru 3 parçaya aıyırıp biraz dinlendiriyoruz. 

-Hamur dinlenirken, haşlanmış patatesleri eziyoruz. Ayrı bir tavada soğan, tuz, ve katı yağ ekleyerek soğanlar hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz sonra bu malzemeyi ve karabiberle toz kırmızı biberi patateslere ekleyip, güzelce karıştırıyoruz.

-Hamurumuzu mantı için olduğu gibi ince açıp su bardağı yardımıyla yuvarlaklar kesiyoruz. İçerisine soğuttuğumuz patates harcından alabildiği kadar bolca ekleyip, hamurumuzu kapatıyoruz. 

-Hepsini bu şekilde hazırladıktan sonra az tuz eklenmiş kaynar suda mantı gibi haşlıyoruz.

- Üzerine ister sarımsaklı yoğurt, ister sadece rendelenmiş sarımsak ekleyip, eritilmiş tereyağını gezdirerek servis ediyoruz.

AFİYET OLSUN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder