24 Temmuz 2013 Çarşamba

ANTEP USULÜ PATLICAN KEBABI

Gaziantep'e hayatım boyunca iki kere gitme fırsatı buldum. Birinde küçüktüm, çok hatırlamıyorum, diğerinde liseyi yeni bitirmiş, yaz tatilinde kuzenimin düğünü için annemle birlikte gitmiştik. Oradan aklımda kalan en güzel lezzetler patlıcan kebabı, taze antep fıstığı (yaş kabuklu) Katmer tatlısı, ve tabi ki fıstıklı dondurması... Eşime hep söylerim, Antep'e bir gün sırf yemeklerini yemek için gideceğim diye.. Gerçekten Antep sofrası buna değer ;)

Geçen Pazar günü ailemle birlikte iftardaydık. İlk hafta büyük ablam ve annem birlikte iftar verdiler, ikinci hafta da ben ve küçük ablam.. Gerçi annem sağolsun yine bize kıyamayıp döktürmüştü.. =)

Ben çalışan kadın kontenjanından faydalanarak sadece Patlıcan kebabını ve salatayı yaptım ;) Antep'teki lezzeti yakaladım diyemicem. Üstelik pişirmesi için verdiğim ekmek fırını biraz kurutmuştu köfteleri.. Siz evde üzerini folyoyla kapatarak daha yavaş bir şekilde, daha lezzetli hale getirebilirsiniz...


MALZEMELER:



10-12 patlıcan
750 gr kuzu kıyması ya da yağlı yemeklik kıyma
5-6 tane domates
6-7 sivri biber
Tuz
Karabiber
Pulbiber

YAPILIŞI:

- Kıymamızı tuz, karabiber ve pulbiberle yoğuruyoruz. 
- Patlıcanları, başını ve sonunu kestikten sonra resimdeki gibi kalınca kesiyoruz. 
- Yuvarlak tepsiye bir patlıcan, bir köfte şeklinde tek tek sıralıyoruz. 
- Ortasına dörde böldüğümüz domatesleri ve biberleri yerleştiriyoruz.
- Üzerine biraz daha tuz serptikten sonra fırında 180 derecede patlıcanlar pişene kadar pişiriyoruz.
- Eğer kıymanız yağsızsa üzerine 1 yemek kaşığı kadar yağ gezdirebilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder