24 Temmuz 2013 Çarşamba

BODRUM KEBABI (ÇÖKERTME KEBABI)

Bodrum'da geçen yıl 1 güncük kaldım sadece, böyle bir kebabının olduğundan haberim yoktu. Arkadaşım Huajito'nun sitesinde dolaşırken gördüm ve yapmaya karar verdim. Tadı da en az görüntüsü kadar muhteşemdi.. Hem sarımsaklı yoğurt eşliğinde incecik çıtır patates kızartması, hem üzerinde miss gibi kuzu etleri,, bol da tereyağlı, daha ne olsun ki...

İşte size Bodrum Kebabı diğer adıyla çökertme Kebabı tarifi..


MALZEMELER: (2 kişilik)




8 parça kuzu pirzola (bonfileyle de yapabilirsiniz ancak terbiye edilmesi gerekir. Bonfileli tarif için tık tık)
6 orta boy patates
1 kase sarımsaklı yoğurt
1 yemek kaşığı tereyağı
Yarım çay kaşığı domates salçası
Pul biber
Tuz

TARİFİ:

- Soyup kibrit çöpü inceliğinde doğradığımız patatesleri, bol yağda kızartıyoruz ve kağıt havluyla fazla yağını çekiyoruz. ( Ben iftara yetiştireceğimden az kalın oldu, siz daha ince yapın)
- Ardından pirzolaları kemiklerinden ayırıp parmak kalınlığında doğruyoruz.
- Tuzladığımız etleri bir tavada çok az yağ ile (1 tatlı kaşığı) kızartıyoruz.
- Tereyağını eritip, salçayı az kavuruyoruz. Sonra az tuzla pul biberi ekliyoruz. Pulbiber yanmadan ateşten alıyoruz.
- Patatesleri servis tabağına alıp üzerine 2-3 yemek kaşığı sarımsaklı yoğurdu, 1 tatlı kaşığı tereyağ sosunu döküyoruz. En üste de etlerimizi diziyoruz.

AFİYET OLSUN

2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, mesaim şimdilik bitti. Yarın mutlaka ziyaret edicem ;) Görüşmek üzere.. Sevgiler...

      Sil