13 Eylül 2013 Cuma

TUVALET EĞİTİMİ NASIL VERİLMELİ?

Bizim ufaklıkla 13 Temmuz Cumartesi akşamı tuvalet eğitimine başladık.. Bugün 13 Eylül.. Tam 2 ay oldu..

Bebeğin gazı, ek besine alıştırılması, sütten kesilmesi... Şu kadarını söyleyeyim bunların hepsi hikaye tuvalet eğitiminin yanında... Sabır sabır sabır, anahtar kelime bu.. Tabi başarabilenler için..





..İlk günün akşamı gayet iyi geçince tamam dedim, biz bu işi maksimum 1 haftada çözeriz.. Öyle ki oğlum kendini her konuda iyi ifade edebiliyor.. Eğitime başlarken buna çok güveniyordum. Ta ki ertesi gün, hepimizin evde olduğu pazar gününe kadar..

..İkinci gün; Hep birlikte araba desenli klozet aparatı ve ayağının altına basamak aldık.. Eve geldik saat başı tuvalete götürdüm, her seferinde de mızmızlandı. Tuvalete değil, bezine yapmak istediğini söyledi,, Eee altında bez de olmayınca nitekim bize o gün kıyafet dayanmadı.

..Üçüncü gün; Oğluş kreşteydi. Almaya gittiğimizde bir torba dolusu çişli-kakalı kıyafet postaladılar.. Eve geldim hemen makineyi çalıştırdım. Kıyafetleri asmak için makineden çıkaracaktım ki, ne göreyim? Makine bozulmuş, kıyafetleri yıkamadığı gibi, hepsini ıslatıp bırakmış.. Servis hemen gelir mi gelmez mi derken, telefonla durumun aciliyetini anlattım ve servis gelip, makineyi çalıştırdı.. Derin bir ohh!

..1 Hafta sonra Pazar günü: Ben şarkı söylüyorum "Çişimiz tuvalete, kakamız tuvalete, artık kimse yapmayacak altındaki beze, bezleri attık külotlar giydik, artık kimse yapmayacak altındaki bezeeee..."
Ahmet Kaan: Hayır anne külotları attık, bezleri giydik
Ben: Hayır oğlum, sen büyüdün artık, abi oldun, bezleri attık, külotlar giydik.. Söyle bakalım, tuvaletin gelince nereye yapacaksın?
Ahmet Kaan: Evin içine yapıcam Anne (kıs kıs gülmeler)
Ben: ....... :S

...1 ay sonra: Çiş olayını aralarda fireler olsa da kısmen hallettik.. Ama kakasını hala söylemiyor.. Öğretmeniyle diyalog halindeyiz.. Çıkartmaları deneyelim bir de dedi. "Sevdiği çıkartmaları alın, her tuvalete gidişinde 1 tane çıkartmayı kendisinin yapıştırmasına izin verin, çocuklar bunu seviyor, genelde işe de yarıyor." Heyecanla kırtasiyeye gidip arabalı çıkartmalar aldım. Tuvaletinin geldiğini söyleyince koşarak gittik ve çıkartma sürprizini gösterdim. Bizim ki tutturdu mu hepsini yapıştırıcam diye.. "Yok oğlum, bunları sırayla her tuvalete gelişinde tek tek yapıştıracağız" Nafile.. Hepsini alıp yapıştırdı.. Bu plan da suya düştü..

...2 ay sonra bugün: Artık pek sabır, tahammül kalmadı.. Çiş olayı genel manada tamam, kakasını da bu hafta 2 kere kaçırdı.. Kaçırdığında kızıyorum, gerekirse tehdit ediyorum. (O aşamaya geldik) "-Kızma annecim bir daha yapmayacağım, yanlışlıkla oldu" diyor.. Aslında o da altına yapmak istemiyor artık ama sanırım kakasının geldiğini bazen fark edemiyor.

.. Geceleri: İlk zamanlar tamamen çıkarmıştım, gece bağlamıyordum. Gece yarısı uykusundayken, taşıyıp tuvalete götürüyordum. Kıyametleri koparıyordu, uykusu bölündüğünden.. Üstelik buna rağmen haftada 2-3 kez çarşaf yıkıyordum.. Sabır kalmayınca gece altını bağlayayım, gündüzü tamamen halledince gece de bezi atarız dedim.. Maşallah bir haftadır bezi hep kuru kalkıyor. Kaçırmıyor.. 1 ay daha bekleyeceğim. Sonra tamamen hayatımızdan çıkaracağız bezi inşallah..

Bizim tuvalet eğitimi serüvenimiz böyle.. Önemli detayları atlamak istemediğimden biraz uzunca bir metin oldu.. =) Allah yavrularımıza ve bizlere sağlık versin,, diğer her şey hallolur.. ;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder